Een dipje voor de storm?

Twee dagen niet geblogd. Zwaar in overtreding dus. Ik zit nog steeds niet helemaal goed met mijn dagplanning. Maar goed, ik pak de draad vandaag weer op, al ben ik dan al wel de hele dag chagrijnig. Op en af. Maar ik begin steeds meer het gevoel te hebben dat ik iets te vertellen heb wat er toe doet. Hier, maar ook zeker in mijn boek. Voor ik me druk ga maken over of mijn boek mensen echt kan helpen, moeten eerst mijn proeflezers maar eens laten weten wat ze ervan vinden.

Ik heb natuurlijk niet de illusie dat ik een mega bestseller heb geschreven, maar ik hoop wel dat ik een aantal lezers vind. Of dat mijn proeflezers ambassadeurs van het boek willen worden. Maar goed, dat boek moet er eerst maar eens komen. En ik heb mijn proeflezers geen deadline gegeven. Dat maakt het nu lastig duimendraaien. Maar ja, al die proeflezers moeten het er net als ik ‘naast’ doen en daarom vond ik het niet fair om deadlines te geven terwijl ze zelf aangaven graag zonder deadline te willen lezen. En ik vind dat dan goed, natuurlijk.

Ook al is het nu even moeilijk, het boek komt er wat mij betreft wel. Ik heb het idee dat ik dingen op heb geschreven waar anderen ook wat aan kunnen hebben. Het zijn in ieder geval dingen die ik graag twintig jaar eerder had willen weten. En ik kan me voorstellen dat ik daarin niet de enige ben. Dat hoop ik in ieder geval. Maar nu moet ik dus voor ik verder ga ongeduldig mijn proeflezers afwachten. Proeflezers die het boek ook nog weer beter kunnen maken dus wat dat betreft is het wachten de moeite waard.

Dat wachten betekent dat ik mij de komende tijd ga richten op deze site. Ik heb het gevoel dat ik daar nog plezier en voldoening uit kan halen dan ik nu doe. En over hoe dat ik dat ga doen, vertel ik morgen meer. Het heeft te maken met de cursus Blogbasics en het boek Stijl te maken. Allebei van Kitty Kilian.

~~~

Afbeelding van Comfreak via Pixabay

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.